Tijdens WOMEN Inc. waren naast prominente vrouwen, ook lokale heldinnen en grassroots initiatieven van vrouwen geprogrammeerd. Een twaalftal hiervan was genomineerd voor de WOMEN Inc. Stimuleringsprijs, die Cordaid speciaal voor deze gelegenheid beschikbaar stelde. De genomineerde initiatieven werden beoordeeld op basis van de waarden waar WOMEN Inc. voor staat: incorporate, increase, include, incredible en 'be inc. & do inc.!'.

De derde prijs (een geldprijs van € 2000) ging naar Suna Duijf, die tijdens WOMEN Inc. in een unieke huiskamersetting via muziek de ontmoeting tussen vrouwen uit verschillende werelden tot stand bracht en dit in de toekomst nog op vele andere plaatsen zal gaan doen! (zie foto hieronder).

De tweede prijs (€ 3000) ging naar Habibi Girls Project (alle meiden-chicks-smatjes-babes-diva's-dames-sistas-(post)femi's en grrrrrrrls verzamelen!) voor hun initiatief om talentontwikkeling in kunst en cultuur bij meiden te stimuleren.

De eerste prijs (€ 5000) ontving Stichting Verdwaalde Gezichten voor hun activiteiten om zelfbewustzijn bij jongeren te stimuleren en het specifieke project Zwarte Tulp, waarmee de weerbaarheid bij potentiële slachtoffers van eergerelateerd geweld op bijzondere wijze vergroot wordt.


Een greep uit de reacties in de pers over Women Inc.

"Geen radicaal feminisme, maar 'lichtvoetig activisme'...de zelfbewuste vrouw die ook mooi durft te zijn, was in de meerderheid... in de twintig, begin dertig. De jonge vrouwen in Nederland die nog wel heel veel te winnen hebben, zijn de meiden uit andere culturen. Ze waren dit weekeinde flink vertegenwoordigd op WOMEN Inc."
Het Parool, maandag 26 september 2005

"Het was een festival vol met kracht. De meest fantastische vrouwen...liepen er rond. Allen sterk, zeker van hun zaak, slim en inspirerend... Alle vrouwen, oud en jong, succesvol en pas beginnend, depressief en tintelend van geluk, allen waren naar het festival gekomen omdat ze hetzelfde wilden ervaren: solidariteit. Dat gevoel van 'ik ben niet alleen'...We hebben gedanst, gezongen, gelachen en gehuild en zijn door elkaar aangeraakt...verbluffend hoeveel behoefte er onder de vrouwen in Nederland was voor zo'n soort samenzijn."
de Volkskrant, 27 september 2005

"Oud, jong, gekleurd, blank, moslima's en atheisten...WOMEN Inc. wist ze ook allemaal dit weekeinde naar de Beurs van Berlage in Amsterdam te krijgen."
Algemeen Dagblad, 26 september 2005